Gośka Isphording

Klawesynistka specjalizująca się w muzyce współczesnej. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie i Królewskiego Konserwatorium w Hadze. Obecnie sama wykłada współczesne techniki klawesynowe w Konserwatorium w Amsterdamie. Gościnnie wykłada także w Saragossie, Wiedniu, Brukseli, Groningen oraz Poznaniu i Warszawie. Występuje jako solistka i kameralistka, bierze też udział w projektach teatralnych i multimedialnych. Razem z flecistką Karoliną Bäter tworzy duet The Roentgen Connection, współpracuje też z Ensemble 306, a także ze studiami muzyki elektronicznej STEIM w Amsterdamie, SARC w Belfaście i BEAST w Birmingham. Dokonała blisko stu prawykonań utworów takich kompozytorów, jak Yannis Kyriakides, Roderik de Man, Eduardo Moguillansky, Agata Zubel i Hanna Kulenty; większość z nich dedykowała jej swoje kompozycje. Współpracowała ponadto z takimi twórcami, jak Theo Loevendie, Karlheinz Essl, Joe Cutler, Georg Hajdu, Annelies van Parys, Henry Vega, oraz zespołami: ensemble Brooomm!, Asko|Schönberg, The Riot Ensemble, Camerata Silesia, i Dafô Quartet. Nagrała solową płytę z polską muzyką współczesną Per Clavicembalo Moderno (DUX 2008), zarejestrowała też pojedyncze utwory na płytach monograficznych Elżbiety Sikory (DUX 2008) i Hanny Kulenty (DUX 2011). Wzięła ponadto udział w projektach fonograficznych POW Ensemble Continuum/ Box of Brix (X-OR 2010) i Arturasa Bumšteinasa Stories from the Organ Safari (NMKC 2010).

www.goskaisphording.com