Jonas Staal
Jonas Staal jest artystą wizualnym, którego twórczość zajmuje się relacjami między sztuką, propagandą i demokracją. Jest założycielem organizacji artystyczno-politycznej „New World Summit” (2012 r.-w toku) oraz kampanii „New Unions” (2016 – w toku). Wspólnie z BAK, basis voor actuele kunst w Utrechcie, jest współzałożycielem „New World Academy” (2013-16), z Florianem Malzacherem kieruje utopijnym obozem szkoleniowym „Training for the Future” (od 2018), a z Laure Prouvost jest współadministratorem „Obscure Union” (projekt trwający od 2017). Ostatnie projekty wystawiennicze to „Sztuka bezpaństwowca” (Moderna Galerija, Lublana, 2015), „Po Europie” (Stan koncepcji, Ateny, 2016), „Parlament Szkocko-Europejski” (CSW, Glasgow, 2018) oraz „Muzeum jako Parlament” (z Demokratyczną Federacją Syrii Północnej, Van Abbemuseum, Eindhoven, 2018 w toku). Jego projekty były szeroko eksponowane w takich miejscach jak Stedelijk Museum w Amsterdamie i Moderna Museet w Sztokholmie, a także na 7. Biennale w Berlinie (2012), 31. Biennale w São Paulo (2014), Triennale Architektury w Oslo (2016) i Biennale Warszawa (2019). Najnowsze publikacje i katalogi to „Nosso Lar, Brasília” (Japoński Sam Books, 2014), „Stateless Democracy” (ze współredaktorami Dilar Dirik i Renée In der Maur, BAK, 2015), „Steve Bannon: A Propaganda Retrospective” (Het Nieuwe Instituut, 2018) oraz „Propaganda Art in the 21st Century” (The MIT Press, 2019). Staal ukończył badania nad sztuką propagandową w ramach programu PhDArts Uniwersytetu w Lejdzie, Holandia.