Medialny niebyt antykapitalizmu – jak tworzyć media lewicowe bez sponsorów i dużego budżetu?
Prowadzenie: Roman Kurkiewicz, gość: balcerowicz.com
Prawie wszystkie dyskusje o problemach antykapitalistycznych ruchów oddolnych w końcu docierają do punktu, w którym niepokonywalną barierą okazują się media. Niemal zupełny brak mediów lewicowych powoduje to, że wiele inicjatyw i sukcesów ruchów oddolnych nie przebija się do opinii publicznej. Jedynym dostępnym narzędziem pozostają tu media społecznościowe, które uzależniają zasięg treści nie od wagi i skali poruszanych problemów, ale od własnych algorytmów opłacalności danej treści. Prób tworzenia niezależnych lewicowych projektów medialnych było sporo i nawet jeśli swojego czasu odnosiły one sukces, nie zdążyły przetrwać próby czasu. Z drugiej strony – mediów liberalnych i konserwatywnych – funkcjonuje niewzruszalna blokada na tematy kwestionujące zasady ekonomii wolnorynkowej.
Czy jest remedium na ten medialny niebyt antykapitalistycznej lewicy? Jak tworzyć skuteczne projekty i kampanie w mediach tradycyjnych i społecznościowych, by przebić się ze swoim przekazem bez dużych funduszy? Czy projekt lewicowych mediów to dziś nierealistyczna mrzonka?