Artur Szczęsny

Magister sztuki, ukończył studia na Wydziale Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studia podyplomowe „Rozwój publiczności” w Instytucie Kulturoznawstwa na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Kierownik ds. komunikacji w Biennale Warszawa. Trener rozwoju publiczności i członek warszawskiej sieci praktyków i praktyczek ADESTE Warszawa działającej na rzecz zwiększania uczestnictwa warszawiaków w kulturze. Wykładowca „Audience Development” na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Był kierownikiem działu komunikacji i promocji w Teatrze Polskim w Bydgoszczy w okresie dyrekcji Pawła Wodzińskiego i Bartosza Frąckowiaka (2015–2017). Wcześniej kierował działem promocji i PR w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. Był rzecznikiem prasowym Regionalnego Ośrodka Kultury w Katowicach. Współpracował z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, m.in. przy organizacji Warszawskich Spotkań Teatralnych i koordynacji projektu e-teatr.tv oraz z Biurem Europejskiej Stolicy Kultury 2016 Katowice – Miasto Ogrodów. W latach 2011–2013 był przedstawicielem Marszałka Województwa Śląskiego w kapitule nagrody teatralnej Złota Maska. Od 2009 roku Prezes Zarządu Stowarzyszenia Prokulturamedia w Katowicach. Zastępca Prezesa Zarządu HOBO Art Foundation w Warszawie.