Wizualność w służbie klimatu
Webinar z RATS Agency w ramach cyklu „Jak opowiadać o kryzysie klimatycznym?”
Żyjemy w świecie gwałtownych zmian: politycznych, technologicznych, społecznych, a przede wszystkim klimatycznych. Każdego dnia zasypywani jesteśmy informacjami, które pomagają, bądź utrudniają nam ten świat opisać, zrozumieć i uznać za swój. O kryzysie klimatycznym opowiadać można na poziomie globalnym i lokalnym, robić to w sposób emocjonalny, bądź naukowy. Używać do tego zarówno szpalt w gazetach, jak i Spotify. Można posługiwać się pojedynczym zdjęciem, jak i całym zestawem słów.
Celem webinaru jest zwiększenie świadomości wizualnej uczestników i uczestniczek oraz przyjrzenie się transmediowym sposobom obrazowania kryzysu klimatycznego. Będziemy rozmawiać o tym, jak poruszać się w świecie informacji rozbitym na różne media i platformy komunikacji. Przyjrzymy się, w jaki sposób media i obrazy konstruują relację „my–oni”, po to, żeby przekaz został usłyszany, zrozumiany i zinternalizowany. Będziemy rozmawiać o archiwach obrazów dotyczących kryzysu klimatycznego (np. Climate Visuals). Szczególną uwagę poświęcimy także raportowaniu oraz ilustrowaniu tego zjawiska w lokalnym kontekście. Zajmiemy się też etyczną stroną przekazów, czyli sposobem ustalania granic dla tego, co chcemy powiedzieć.
Prowadzenie:
Kuratorka cyklu:
Informacje o zapisach
Liczba miejsc jest ograniczona. Udział jest bezpłatny. Zapraszamy chętnych i chętne do rejestrowania się przez formularz zgłoszeniowy na naszej stronie internetowej. Prosimy o krótkie (do 1000 znaków ze spacjami) uzasadnienie chęci wzięcia udziału w warsztacie.
Zgłoszenia zbieramy do 16 marca. Później czytamy Wasze uzasadnienia i potwierdzamy uczestnictwo mailowo do 20 marca.
Podsumowanie
Data | Czas | Tytuł | Miejsce | Wstęp |
---|---|---|---|---|
16 kwietnia 2020
, 18:00
|
18:00 |
Wizualność w służbie klimatuWebinar dla zapisanych uczestników
|
online |